Bigoo.ws images for your blog

Pasrahkanlah Aku Dengan TakdirMu Sesungguhnya Apa Yang Telah Engkau Takdirkan Adalah Yang Terbaik Buatku Cukuplah Engkau Saja Yang Menjadi Pemeliharaku








alyza
Female
Malaysia




Terima kasih kuucapkan pada yang sudi mengunjungi blogku yang tak seberapa ini. Diriku sekadar ingin berkongsi apa yang kudapat dr teman2 untuk pengetahuan kita bersama.. sayang jika hanya diri ini yang mengetahinya..

* * * * * * * * *



VideoPlaylist
I made this video playlist at myflashfetish.com



Boomp3.com












.::FIND ~ SS501::.

[ Hyun Joong ]
na-ege seodo na-ege seodo ganjeolhaejin maminde eotteokharago eotteokharago haeyo

[ hyun Joong ]
neomu adeukhan neomu adeukhan sarang inde jeoldae pogi mothaneun shimjangi geudae ingeo jyo

[ Young Seng ]
yeogiseo isseo neoui useum chaja ulkkeoya nimam apeugehan nunmureun yeogi naega da jaba dultenikka tumyeonghan ni sarangeul jeoldae ijji mothal gireum mandeuro bandeushi uri sarangeul dashi chajeultenikka

[ Kyu Jong ]
niga eopshido niga epseodo jal haenael su isseulkka kkumeul kku-eodo hangsang duri yeottneunde

[ Jung Min ]
neoreul dalma-on neoreul dalma-on shigandeureul jeoldae pogi mothaneun miryeonhan shimjangingeojyo

[ Young Seng ]
yeogiseo isseo neoui useum chaja ulkkeoya nimam apeugehan nunmureun yeogi naega da jaba dultenikka tumyeonghan ni sarangeul jeoldae ijji mothal gireum mandeuro bandeushi uri sarangeul dashi chajeultenikka
teongbin sarange gaseum ta-oreuneun seulpeumdo neoreul maeumeseo mireonaegi-en bujokhan nareul jaranikka heureuneun geu nunmure nameun gi-eok majeo jamkil ttakkaji bandeushi naui sarangeun neoreul chajeultenikka



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


.::LUAHAN RASA HATIKU::.

SiApAlAh YaNg DaPaT MeLuPaKaN TeMpAt KaSiH BeRsEmI? SeSuNgGuHnYa ApI CiNtA ItU HaNgAt MeMbAkAr. MeSkI TeLaH PaDaM NaMuN BaRaNyA MaSiH AdA. MaSa DaN KeJaUhAn BuKaN HaLaNgAn BiL JoDoH TeLaH DiTeNtUkAn.......


KeInDaHaN pElAnGi AdAlAh KeInDaHaNmU sAyAnG... yANg SeRiNg BeRmAiN dI mAtA hAtIkU iNi..
KeHaRuMaN bUnGa KaSiHmU hAnYaLaH uNtUkMu SaYaNg.. BaGaIkAn PaNtAi TaKkAn TeRpIsAh..
KaSiH sAyAnGkU iNi HaNyAlAh UnTuKmU... kU TeLaH bErJaNjI hAnYa KaU yAnG sAtU.. dAlAm HaTiKu UnTuK sElAmAnYa... Oh SaYaNgKu....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




syazlieza_79@yahoo.com


.::MY HUBBY::.








Your Birthdate: October 31

You're a pretty traditional person. If it's lasted, it's probably good. You seek stability - both in your career and your romantic relationship. In return, you're very loyal and predictable. Which is usually a good thing. Without a partner, you feel lost. Being with someone is very important to you.

Your strength: Your dependability

Your weakness: You hate being alone
Your power color: Midnight blue

Your power symbol: Shell

Your power month: April



**NASH**
.::PADA SYURGA DI WAJAHMU::.

Tuhan sengaja menduga kita Di mana kesabaran manusia Engkau isteri yang ku sanjungi Lambang semangat cinta dunia
Pasti engkau terkenangkan Peristiwa semalam Saatku menggadaikan cinta Pada onak dan duri asmara
Entah di mana akal fikiran Hingga sesat di jalan yang terang Ini suratan yang diberikan Menguji kekuatan jiwa
Waktu engkau ku lupakan Dalam kemarau panjang Betapa hatimu rela Demi melihatku bahagia
Kau menahan segala siksa Di hati hanya berdoa Mengharapkan aku kan pulang Agar terang cahaya
Ku yang hanyut di arus dosa Di laut ribut melanda Dan berenang ke pelabuhan Kasih sayang sebenar
Air mata cinta darimu Ku menjadi rindu Pada syurga di wajahmu Tiada tanda kau berdosa
Biar aku cium tangan mu Membasuh lumpur di muka Ku yang hanyut berarus dosa Di laut ribut melanda
Kau menahan segala seksa Di hati hanya berdoa Ku berenang ke pelabuhan Mencari cinta sebenar
Kan ku tahan apa hukuman Di hati hanya berdoa Biar aku cium tangan mu Sekali lagi bersama



.::HIKMAH::.

subhanallah walhamdulillah astaghfirullah wallahu akbar subhanallah walhamdulillah astaghfirullah hasbi Allah
di tepi kerinduanku memandang hampa pada dunia ku hanya orang biasa tak lepas dari rasa kecewa
hanya padamu tempatku mengadu pahit yg kini menyiksaku aku percaya tiada yg sia-sia semua kan ada hikmahnya
angan yg membalut mimpi dulu melukis nyanyian hati ku hanya orang yg kalah satukan hatiku yg terbelah
<


.::CALENDAR::.







   











Your Birthdate: May 24

You understand people well and are a natural born therapist. A peacemaker, people always seem to get along when you are around. You tend to be a father or mother figure to friends, even to those older than you. You enjoy your role, and you find that you are close to many people.

Your strength: Your devotion

Your weakness: Reliance on others for happiness

Your power color: Lilac

Your power symbol: Heart

Your power month: June




.::WAKTU SOLAT::.



.:: MASA ITU PENTING::.


.::MUTIARA CINTA::.

Kecewa bercinta bukan bererti dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa kekecewaan itu

Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.

Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam, cinta kepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Tuhan ertinya Takwa.

Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu, jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang dihatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah kerana cinta tumbuh dihatimu.

.::KATA-KATA HIKMAH::.



"Gagal dalam kemuliaan adalah lebih baik daripada menang dalam kehinaan.
Orang yang gagal sekali-kali tidak rugi, selagi dia belum berputus asa.
Kalau sekali maksud belum sampai, janganlah patah harapan."

Kesabaran bukan bererti tiada perasaan. Kesabaran ialah kesanggupan
mengendalikan perasaan ketika sedih menimpa.

Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam.
Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa.
Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim.
Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji

Hiduplah Sesuka hatimu,
Sesungguhnya kamu pasti mati.
Cintai siapa saja yang kamu senangi,
Sesungguhnya kamu pasti akan berpisah dengannya.
Lakukan apa saja yang kamu kehendaki,
Sesungguhnya kamu akan memperoleh balasannya.



.::RAKAN BLOG::.

::ayu sabrina:: ::nabila:: ::alieya::
::nurul91:: ::zla:: ::arabella::
::baiduri:: ::nurdia:: ::wakiki::
::pacik:: ::diya:: ::acik::
::babycute:: ::nana:: ::irrah::
::duck:: ::cikdiari:: ::black::
::nq:: ::skruemas:: ::cekedess::
::ira:: ::mrshai1111:: ::syira::
::hisah:: ::adiq:: ::nurul::
::sayangzul:: ::siti:: ::
::safieya:: ::saleha:: ::mira::
::lope:: ::romzi:: ::shah::
::shaira:: ::fifa:: ::chika::
::fysal:: ::nora:: ::am:: ::redza::
::noamie:: ::mataharitimoer::
::half-freeze:: ::taufik:: ::drifter.x::
::lisa:: ::spiral:: ::cinta::
::mustaffa:: ::cucu tok timah::
::baby_nurul:: ::junaidix:: ::wadi::
::risha:: ::pink::


.::LINK PILIHAN::.


.::alaf 21::. .::karangkraf::.
.::digi::. .::hotlink::.
.::yahoo::. .::msn::.
.::google::. .::imagecave::.
.::teratak ana abadi::. .::warung akak manis::.
.::repway::.


.:: E-NOVEL ::.

Semusim Kasih
Masihkah Ada Kasih
Lepaskan Aku Dari Hatimu
Demi Kerana Cinta
Jangan Ada Dendam
Antara Kadih Dan Pergorbanan
Kasih Seharum Lavender
Rahsia Rasa Hati


.::BERITA ONLINE::.


berita harian
harian metro
utusan malaysia
news strait times
the star


.::MY ACRONYM NAME::.
AAmbivalent
LLuxurious
YYucky
ZZippy
AAccurate

Name / Username:

Name Acronym Generator
From Go-Quiz.com

.:: Tinggalkan Jejak Anda ::.










If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed

Saturday, August 02, 2014
Selamat Hari Raya - 2014

Assalamualaikum..... dah raya ke 6 dah... Alhamdulillah... tahun nie fdapat lyza beraya bersama keluarga... kerana pada tahun lepas lyza beraya di wad... tp masih lum terlabat lagi nak ucap Selamat Hari Raya.... hihhihihi SELAMAT HARI RAYA buat semua yg mengenali lyza... mohon maaf andai selama nie lyza ada tersalah kata...terumpat ke.. seouluh jari dipohon ampun maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki... #kosongkosong ea... hihihihi
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN

Posted at 1:42 pm by alyza
meh komen kat sini  

Saturday, July 12, 2014
Selama Berpusa

Assalamualaikum.... Syukur Alhamdullillah sudah hari ke 14 kita semua berpuasa... walaubagaimana pun di sini sy nak mhon Maaf maaf maaf maaf~ di atas ksilapan sy,klmahan sy..kpd sesiape yg ade trase hati...,dan x suke dgn sikapku..mohon maaf dr ujung rmbut smpi ujung kaki.. (aku hanya seorang manusia biasa tak pernah lepas dari salah dan dosa)hrap jgn smpan dlm hati.. dan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

Posted at 6:55 am by alyza
meh komen kat sini  

Tuesday, April 15, 2014
kembali

Salam buat semua...Ya Allah lame benar tak mengupdate blog nie... dh bersarang.. penuh semak samun dh... hehehe... InsyaAllah lyza akan cuba semampu yg bolehuntuk selalu2 menjenguk kt cni... okay la... lyza pun guna hp susah susah sikit nk update... hehehehe... okay bye.. nnt jumpe lagi

Posted at 11:54 pm by alyza
meh komen kat sini  

Monday, May 07, 2012
Muncul kembali :)

assalamualaikum sume... hye! ingat lyza lg????? lama lyza x update blog nie kan dan bersemak samun... hehehehe...diam x diam dah lebih 4 thnkan..  sebenarnya lyza dah beralih ke blogspot... tp kat situ lyza nyer blog lebih kepada artis korean...update tentang kumpulan kesayangan lyza Big Smile  ada sesiapa kat sini yg obses ngan artis2 korean nie... especially SS501... leh join ngan lyza Big Smile adala lyza member...

sudi2 lah jengok lyza kat sani yea ... alyzass501  kat sini pun lyza xkan lupa... lyza akan cuba update semampu yg boleh...

okey la... xnk banyak cakap la... lain hari kite jumpe lg ea...

Posted at 12:15 am by alyza
meh komen kat sini  

Saturday, December 06, 2008
Selamat Hari Raya AidilAdha....

esok malam bru aku balik umah mak.. esok kat blok aku nie ade gotong royong masak nasi minyak, lemang, dan yang sewaktu dengannyer... ape lagi mesti la rendang kan.. camne la nak makan lemang klu takde rendang kan kan .. Big Smile.

biasela setiap tahun blok kitorang nie  selalu buat macam tu... tuk mengeratkan silatulrahim sesama penduduk..

k la tuk sume.. selamat hari raye aidiladha...  semoga berbahagia dia hari raye bersama keluarge... n siape yang balik kampung berhati2 di jalan raye.. biar lambat asal selamat Wink 

 

 


Posted at 10:08 pm by alyza
ada 1 komen kat sini  

Tuesday, September 30, 2008
..:: Selamat Hari Raye ::..

Assalaamu'alaikum Wbt..


 

 

Mata kadang kala salah melihat....
Mulut kadang kala salah bercakap....
Hati kadang kala salah menduga.....
Maafkan segala kekhilafan yang pasti ada....
  


 
Sungguh cantik kain pelekat, dipakai orang pergi ke pekan.
hari raya semakin dekat, silap dan salah mohon dimaafkan

Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami,
harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang e-mail ini.


Sebelum cahaya syurga padam, Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu taubat tertutup,
mohon maaf  zahir dan batin....


Posted at 3:02 pm by alyza
meh komen kat sini  

Sunday, August 31, 2008
Selamat Berpuasa....

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK

 

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan
puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak
melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat

Oleh itu saya terlebih dahulu MEMOHON AMPUN DAN MAAF jika saya ada berbuat
kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengaja, semoga
kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati
Allah S.W.T, Insyaallah.

"Selamat Menyambut

Ramadhan Al Mubarak"

Semoga Ramadhan membawa keberkatan kepada semua dan mengukuhkan ukhwah yang terbina

Sekali lagi saya menyusun sepuluh jari memohon maaf atas keterlanjuran kata dan perbuatan, yang menyinggung perasaan saudara saudari dan atas segala kesilapan yang telah berlaku disepanjang perkenalan kita selama ini.

Salam Maaf.

 Salam Ikhlas Nun Jauh dari Hatiku ......

 


Posted at 9:40 pm by alyza
ada 1 komen kat sini  

Thursday, August 21, 2008
..:: Find ~ SS501 ::..

Lyric For Find By SS501

na-ege seodo na-ege seodo ganjeolhaejin maminde
eotteokharago eotteokharago haeyo



neomu adeukhan neomu adeukhan sarang inde
jeoldae pogi mothaneun shimjangi geudae ingeo jyo


Hoe Young Saeng

yeogiseo isseo neoui useum chaja ulkkeoya
nimam apeugehan nunmureun yeogi naega da jaba dultenikka
tumyeonghan ni sarangeul jeoldae ijji mothal gireum mandeuro
bandeushi uri sarangeul dashi chajeultenikka


niga eopshido niga epseodo jal haenael su isseulkka
kkumeul kku-eodo hangsang duri yeottneunde

neoreul dalma-on neoreul dalma-on shigandeureul
jeoldae pogi mothaneun miryeonhan shimjangingeojyo

yeogiseo isseo neoui useum chaja ulkkeoya
nimam apeugehan nunmureun yeogi naega da jaba dultenikka
tumyeonghan ni sarangeul jeoldae ijji mothal gireum mandeuro
bandeushi uri sarangeul dashi chajeultenikka

teongbin sarange gaseum ta-oreuneun seulpeumdo
neoreul maeumeseo mireonaegi-en bujokhan nareul jaranikka
heureuneun geu nunmure nameun gi-eok majeo jamkil ttakkaji
bandeushi naui sarangeun neoreul chajeultenikka

 

 


Posted at 9:51 pm by alyza
meh komen kat sini  

Saturday, January 12, 2008
..:: Sahabat sejati ::..

Apabila bersahabat, diri sendiri & sahabat harus mempunyai tanggungjawab & punya harapannya sendiri. Antaranya ialah :-

1. Ketahanan bergurau senda, adat bergurau terlebih usik. Pastikan kita & sahabat saling boleh menerima gurauan oleh itu berfikir dahulu sebelum ianya berlaku.

2. Jgn terlalu celupar atau mengkritik, kita sendiri tidak semestinya bagus dan betul.

3. Jgn terlalu mengambil tahu hal peribadi org terdekat dgn sahabat spt tunang, isteri/suaminya atau kaum keluarganya.
4. Perkara sensitif spt gaji, kenaikan pangkat & hutangnya usah ditanya.

5. Pandai menyimpan rahsia terutama hal peribadi spt rumahtangga atau hubungan suami isteri sahabat.

6. Terima kekurangan & keburukan sahabat seadanya.Cuba lihat nilai positifnya dan lihat diri sendiri, diri kita tidak tentunya baik.

7. Jangan membuat muka belagak dan sombong, atau menghentak hentakkan kaki dan barang bila kita membuat kesalahan supaya kesalahan itu dapat menutup kesalahan kita.

8. Bijak menyesuaikan tutur kata dgn emosi sahabat. Jangan cakap mengikut sedap mulut tanpa memikir kesannya kepada sahabat.

9. Berita baik atau berita sedih sahabat, biarlah dia sendiri memberitahu rakan lain walaupun kita sudah mengetahui. Ini tanda kita menghormatinya. Jangan terlalu busy body dengan cerita kehidupan sahabat kita tanpa memikir kesannya kepada sahabat kita.

10. Menghormati hak & kehidupan peribadi sahabat. beri peluang sahabat bersendiri. Jikalau terlalu berdampingan, mungkin menjemukan & kita hanya menyekat perhubungan dgn insan lain.

11. Jika salah seorg marah, beri peluang dia melepaskan amarah di hati.Jgn dibalas, berdiam & tunggu hingga dia reda & sejuk. Pasti hubungan akan kembali spt biasa. Manusia harus menerima hakikat setiap org ada lautan hati yg pasang surut.

12. Sewaktu sahabat sedang marah, elok mendiamkan diri. Jikalau dia mengomel, dengar & angguk. Itu lebih baik dpd membuat komen. Ia boleh memburukkan keadaan.

13. Jangan memburukkan sahabat di hadapan orang lain dan membanggakan diri dengan mengadakan cerita i.e. kekayaan, kecantikkan dan sebagainya. Bangga diri tidak membawa kita ke mana-mana sebaliknya bersyukur dgn apa yang dikurnia oleh Allah s.w.t

14. Jagalah hati sahabat sebagaimana kita mahu, sahabat kita menjaga hati kita. Kalau kita pandai menjaga hati org lain, begitulah sebaliknya org lain akan lakukan kepada kita dan begitulah sebalik nya.

Cuba periksa diri kita, adakah hari ini kita merupakan sahabat yang baik untuk sahabat kita. Atau hari ini kita dapati sahabat kita makin menjauhkan diri dari kita? Tepuk dada tanya selera........

Posted at 2:42 pm by alyza
meh komen kat sini  

Thursday, September 27, 2007
Fikirkanlah

Hari ini sebelum kita mengatakan kata-kata yang tidak baik,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali.


Sebelum kita mengeluh tentang rasa dari makanan,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.


Sebelum anda mengeluh tidak punya apa-apa,
Fikirkan tentang seseorang yang meminta-minta dijalanan.


Sebelum kita mengeluh bahawa kita buruk,
Fikirkan tentang seseorang yang berada pada keadaan yang terburuk di dalam hidupnya.


Sebelum mengeluh tentang suami atau isteri anda,
Fikirkan tentang seseorang yang memohon kepada Tuhan untuk diberikan teman hidup.


Hari ini sebelum kita mengeluh tentang hidup,
Fikirkan tentang seseorang yang meninggal terlalu cepat.


Sebelum kita mengeluh tentang anak-anak kita,
Fikirkan tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul.


Sebelum kita mengeluh tentang rumah yang kotor kerana pembantu tidak mengerjakan tugasnya,
Fikirkan tentang orang-orang yang tinggal dijalanan.


Dan di saat kita letih dan mengeluh tentang pekerjaan,
Fikirkan tentang pengangguran, orang-orang cacat yang berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti kita.


Sebelum kita menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain,
Ingatlah bahawa tidak ada seorangpun yang tidak berdosa.


Dan ketika kita sedang bersedih dan hidup dalam kesusahan,
Tersenyum dan berterima kasihlah kepada Tuhan bahawa kita masih hidup !


Posted at 12:19 pm by alyza
ada 1 komen kat sini  

Next Page